Jumaat, 6 November 2009

selamat Berkonvo Anak-anakku...


Arini aku dan suami sempat menghadiri dan menyaksikan majlis konvokesyen anak-anak...hanani & haleeda.....

terharu betul rasenye dpt menyaksikan saat2 anak2 terima sijil....dah besar rupe2nye anak2ku ini....
Apa yang aku nak kongsikan bersama dlm entri kali ni ialah perasaan bile tgk anak2 mmbuat persembahan di dpn khalayak...tibe2 aku rasa dah tua...
paling mengharukan bile nani membuat persembahan sajak yg membuat ramai ibubapa menitiskan air mata trmasuk aku dan k.ira.....
nani kata nak buat suprise masa persembahan dia hari ini...rupe2nye ini suprise dia...

Ingatlah Kepada Ibumu

Orang kata aku lahir dari perut ibu..
Bila dahaga, yang susukan aku.. ibu
Bila lapar, yang suapkan aku.. ibu
Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku.. ibu
Kata ibu, perkataan pertama yang aku sebut.. Bu !

Bila bangun tidur, aku cari.. ibu
Biila nangis, orang pertama yang datang.. ibu
Bila nak bermanja.. aku dekati ibu
Bila sedih, yang boleh memujukku cuma.. ibu
Bila takut... yang tenangkan aku.. ibu

Aku selalu teringatkan.. Ibu
Bila sedih, aku mesti telefon.. Ibu
Bila seronok... orang pertama aku nak beritahu... Ibu
Bila takut, aku selalu panggil.. ” ibuuuuuuuuuuuuu ”
Bila sakit, orang paling risau adalah.. Ibu

Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ini.. Ibu
Yang selalu masak makanan kegemaranku.. Ibu
Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku, Ibu
Yang selalu berleter padaku.. Ibu
Yang selalu puji aku.. Ibu
Yang selalu nasihat aku.. Ibu


Kini, Aku ada pasangan hidup sendiri
Bila seronok.. aku cari pasanganku
Bila sedih... aku cari IBU
Bila berjaya... aku ceritakan pada pasanganku
Bila gagal... aku ceritakan pada IBU
Bila bahagia, aku peluk erat pasanganku
Bila berduka, aku peluk erat IBUKU
Bila nak bercuti.. aku bawa pasanganku
Bila sibuk.. aku hantar anak ke rumah IBU
Bila sambut ulangtahun.. Aku hadiahi bunga pada pasanganku
Bila sambut hari ibu... aku cuma dapat ucapkan Selamat Hari Ibu

Selalu... aku ingat pasanganku
Selalu... Ibu ingat kat aku
Bila..bila... aku akan telefon pasanganku
Entah bila... aku nak telefon Ibu
Selalu... aku belikan hadiah untuk pasanganku
Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk Ibuku

Dulu Ibu kata : ”Kalau kamu sudah habis belajar dan bekerja... bolehkah kamu kirim wang untuk Ibu ?
Ibu bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah.”

Berderai air mata. Hari ini kalau Ibu mahu lima ratus sebulan pun aku mampu. Aku boleh kirimkan. Tapi Ibu sudah tiada.

Apepun tahniah kepada anak2ku yang telah berjaya menghabiskan setahun sesi persekolahan di prasekolah Seri Mawar....
Saat pertama kali menyaksikan nani dan ida membuat persembahan membuatkan aku kagum dgn kebolehan anak2....alhamdulillah kerana diberi kesempatan menyaksikan saat berharga dalam hidup aku....

Khamis, 5 November 2009

Majlis Semarak Budi...Persaraan Pengetua



Alhamdulillah....majlis yang telah dirancang sebulan yang lepas telah berjaya dilaksanakan tanpa sebarang masalah....
Lega gile x terkata bile majlis dah habis.........
tapi macam biasala...rumah siap pahat berbunyi..memang dah biasa dengan bende2 yang macam tu. Sehingga kini aku lum lagi dapat tgk gambo2 event yang berlangsung dari jurukamera...tp xpe, aku puas hati dengan perlaksanaan majlis tu...hadiah dari cikgu2 ulu kinta pada bos...

Jom Kite Wat Post Mortem.....

Ada jugak masalah yang kene atasi sebelum majlis berlangsung pada 5 November 2009 (khamis)....

4 November 2009 (Rabu)
2.00 ptg

Aku baru sampai dari KL selepas menghantar ibubapa tersayang g Mekah....
K.ju bagitau yang meja bulat dan kerusi banquet serta sette VIP akan datang kul 3.00 ptg dari Kem PGA.......
tepat pukul 3.00 ptg, kerusi banquet dan meja bulat pun sampai....pastu baru sedar yang sette VIP dan alas meja + skirting tidak dapat disediakan oleh pihak Briged Utara.....jenuh gak le mendapatkan semua tu di seluruh ceruk ulu kinta...
akhirnya, terpakse la aku mengeluarkan PCG Bimbingan & Kaunseling sebanyak RM300...just for sewaan sette VIP dan kipas....tapi aku x kesah...janji program jalan dengan jayanye....
Alas meja dan skirting lak, k.ju terpaksa godek balik barangan Panitia MPV katering....settle akhirnya.....
wuih....best gak keje2 emergency nih.....cabaran betul la...
pengajaran : kene cnfirmkan betul2 dari pihak Briged Utara samada dapat disediakan atau tidak peralatan yang diperlukan...apepun tahniah kepada aku dan k.ju sebab berjaya mengatasi masalah kecik besar kacang je...heheh

Hari Sebenar....5 November 2009 (Khamis)

7.20 pagi :
Cuaca mendung ala-ala winter sonata mendebarkan hati...macam nak ujan je....
harap2 hujan x turun masa ni sbb VVIP lum sampai lagi....
AJK Jamuan di dewan serta AJK Multimedia bertungkus lumus membuat persediaan akhir.....sempat gak aku tgk persembahan multimedia....ada plak suara k.pisoh sbg suara latar...hahah....sdp gak suara dia.....
AJK Hadiah sibuk menyusun hadiah..AJK sambutan dan kompang dah bersedia nak balun kompang...
Aku sempat kene marah dgn che nan kantin sbb x sabo2 nak amik pulut kuning...wahaha...xkesah...janji pulut kuning dia sponsor!!!
Peserta untuk istiadat perbarisan dah mengambil tempat......segak bergaya diorang ni....

8.30 pg :
VVIP dah sampai....!!!alhamdulillah, cuaca ok....walaupun tahap kesejukan menggoda untuk melelapkan mata.....
kompang dibalun dengan begitu bersungguh2 oleh budak2 kompang...rasa macam kene arak masa kawin la pulak.....
Problem 1 : AJK Persiapan Tempat x letak tagging untuk tempat duduk VIP.....jenuh jugak aku nak ingat balik protokol....akhirnye settle...tapi aku jugak le yang kene jadik tukang tunjuk tempat duduk....
persembahan nasyid bermula...wuih...si fakhri dah siap tarik mikrofon sambil bernasyid ke khemah VIP....macam yok yok'an je...perasan alif aziz betul...apepun persembahan nasyid sgt menghiburkan......tahniah...
semuanya berjalan lancar sehinggalah.....

9.00 pg :
Hujan dah mula turun.....aku dah cuak semacam sbb semua keputusan berkaitan majlis di tangan aku....
Problem 2 : Sebelum ni aku dah ade plan a sampai plan c.....aku rasa sume dah x leh pakai waktu ni.....tpakse gune plan d yang dirancang scr adhock.......alhamdulillah......semua ajk bagi kerjasama...
masa acara potong pulut kuning......isteri bos keluar lebih cepat dari skrip mc....wahahaha...nasib baik cikgu nuar pandai cover.....hehehe...rase macam tgk pengantin baru versi veteran la pulak bile bos suap isteri dia pulut kuning....
waktu tu ujan dah tahap renyai2 tak ingat dah.......
saat paling klakar yang xleph lupe.....che zan bukak payung di depan khemah VIP dengan bersopan santun nye...malangnye payung kembang terbalik.......hahahahahha......
Pengajaran : Pastikan payung berfungsi dengan baik apabila nak digunakan pada saat2 genting seperti itu.......
persembahan choral speaking...sgt menghiburkan....comel betul budak2 orang asli nih......che zan terpakse memayungkan instructor choral speaking....
persembahan tarian kebudayaan......not bad, menghiburkan......
persembahan puisi dan lagu...................mmmmm......suara penyajak ketiga x berapa jelas setting bunyi utk mkrofon x kuat......apepun layan je la.....
waktu ni bdk2 perbarisan dan kompang dah amek tempat kat koridor dan kantin untuk mengalu2kan tetamu ke dewan untuk jamuan.......

10.50 pg :
Kat dewan.....semua tetamu amik tempat, cume ckgu2 je tak cukup tempat duduk.....
Problem 3 : Ada sorang makhluk pulak....siap gune nada menghalau cikgu yang duduk kat meja yang sama dengan alasan....'meja ni untuk india je...sbb kami x makan daging...'
udahnye.....terpakselah cikgu tu blah dari situ.......
Pengajaran : Lain kali jgn buat langsung meja bulat untuk deme........macam baguzzzz sgt!!!!!
Problem 4 : Door Gift pulak....VIP nak balik dah....door gift masih lum diagihkan lagi...kak ju siap melaser cikgu door gift tuh..hahahah
Pengajaran : Kene letak door gift siap2 kat meja makan sebelum deme masuk dewan....kan senang!!!

so far, ok la...majlis smalam diakhiri dengan persembahan duet bos dengan isterinya......
aku plak bile sume orang dah balik baru layan karaoke......lepas nyanyi, baru perasan pulak yang suara aku sungguh sedap!!!!!!hahahahahh

ok, nxt time aku upload gambar majlis smalam yek.....