Rabu, 18 Ogos 2010

Kambing vs Ayam......

Pada suatu hari, telah menghiaskan dirinya dengan menyangkut manik-manik yang berkilauan pada setiap helaian bulunya. Tajinya diasah sehingga berkilauan dan berjalanlah ia menuju ke kediaman . Tiba di kediaman , pun menyapa sahabatnya itu.

: , pekabo?

: Baik. Wah,. Bukan main lagi kau. Kau nak ke mana hensem-hensem ni.

: Takde ke mana. Sesajalah nak tengok riaksi engko.

: Tapi kan , macam mana pun ko berhias, ko jalan tetap kaki , kan?

: Ko kutuk aku ye. Ko pun apa kurangnya… ..

: Apsal pulak?

: Nampak macam alim. Bela janggut. Tapi TELUR nampak…

Ni lawak lain plak

Satu hari berlakulah bertengkaran yang hebat disebuah reban dan sebuah reban .. pertelingkahan tu menyebabkan satu kampong heboh… beginilah kisahnya.

: Apalah kau ni … Baju ada tapi berkaki tak
malu ke… . kah kah kah
: Kau tu dah baju jarang nampak kemaluan … lagi malu
pa. kah kah kah

: Daging aku lazat.. enak sehingga menjilat jari..
: Lazat pun bukan boleh buat korban…

: Apalah kau ni bertelur sebiji riuh sekampong
: Aku bertelur setiap hari… kau tu beranak setahun
sekali.. hebat apakebendanya.
: Aku hebat… .. yahoooo
: Aku hebat … . yahoooo

Perbualan mereka yang riuh menyebabkan tuan rumah terjaga lalu keluar melihat apa pasal yang riuh… tuan rumah lalu keluar dan mengambil pisau terus menyembelih kedua dua binatang tu sambil berkata… .. Ha… . sekarang sapa yang hebat..!!

.....aku dapat cite ni kat blog mane ntah.....syok jugak sesekali baca bende lawak nih...!!!!

0 ulasan: