Isnin, 10 Januari 2011

Belajar Benda Baru..... :D....sukenye...

bunga reben pertama yang aku buat....huhuhu....tak kemas sgt...hasil tutorial dalam buku dan jugak tunjuk ajar dari kak long...thanks kak long...


ni pulak sulaman yang kedua...nampak gayanya kene praktis lagi...

minggu lepas dah bermula sesi persekolahan yang baru...banyak perkara kene buat...haleeda dah masuk darjah satu..mulai tahun ni aku mula menghantar liya ke rumah pengasuh...manakala nina masih kekal di bawah jagaan mak mertua...huhu...

mode : Bengang....
Masa : 7.45 pagi
Tempat : xxxxxxxxx

Makhluk 1 : Ni kenapa dok ada budak lagi kat sini nih...???buang masa ja.... (nada menengking...)
Makhluk 2 : Kite tgh agihkan kad 001 puan...
Makhluk 1 : Abistu ni kan kerja kaunselor..apa depa tak dak keja ka????
Makhluk 2 : memang kite dah buat macam ni tiap2 tahun...memudahkan kerja guru...
Makhluk 3 : (Penyibuk no.1 di dunia...) Bukanke tu keje kaunselor...biarle deme susun...
Aku : (bengang tahap impak maksima....!!!!)

kadang kala aku tak faham mengapa sesetengah pihak yang mempunyai kuasa di sesuatu tempat menggunakan kuasa tanpa budi bicara dan juga ciri-ciri profesionalisme...dalam erti kata lain ikut kepala hotak sendiri...

ok...xleh ckap bebanyak...nak layan blues bengang dulu...

terapi minda....balik lepas nih nak praktis buat sulam reben banyak2......

3 ulasan:

dee berkata...

heheheh kak nie mesti kes tak puas hati dgn kaunselor la nih... besaaaalaaa manusia... tiada yg sempurna... moral of the story.... jgn jahit riben time sekolah ye hahahahahaa
apa pun cantik jak riben tu :)

Aku Yang Pemalu.....:D berkata...

dee...yang bengang bile makhluk tu perasan bagus dan sgt angkuh bila berkata2.....
sulam reben tuh buat masa kat umah je...bawak skolah utk ditayang pada kengkawan...heheh

Siti Nor Zuraini berkata...

le'a...sy pon duk cari mase lapang utk blaja sulam ribon ni...minat sgt...dh try buat dulu..tp x cantek..kna blaja teknik yg betul dr org2 yg pakar gak ni..hehe..anyway..cantek la sulam ribon tu..