Rabu, 21 April 2010

Line Kecemasan di asrama SMK Ulu Kinta...

ya allah...dah lama gile babeng rupenye aku x mengapdet cite kat sini.....
banyak bende jadik kat aku kebelakangan nih...xpe, cabaran untuk aku meneruskan kehidupan sbenonye....

Perkara Pertama...
Kabel USB aku hilang...huhu...jadik aku xleh nak apdet gambo kad yang aku buat....mane la kau pegi cik kabel oiii.....perkara tu x bape nak penting sangat sbb tu aku letak kat tempat pertama...

Perkara Kedua....
Line internet agak bodo je kat skolah kebelakangan ni menyebbkan aku berfikir 2-3 kali nak buang duit minyak nak mendaki asrama yang cantik mnawan......tapi bile aku dapat sms dari seseorang mybbkan aku xfikir panjang gi ke asrama smata2 nak mengapdet cite....wuih....x sangka...ade orang gak yang sudi nak bace blog aku...terima kasih banyak2....hehehe....(memang aku tgh senyum menawan masa nih...)

Perkara Ketiga....
haleeda merengek minggu lepas...dia cakap yang gigi dia sakit...oleh kerana awal tahun lepas aku nak bwk haleeda gi tampal gigi dia...aku ingat dia main2 je....rupe2nye gigi dia sakit betul...betapa x prihatinnye aku sbagai ibu....sian kat dia...
Dr. siti cakap....tampalan gigi haleeda ok, cume akar pada geraham yang ditampal dah tak mampu diselamatkan menyebabkan gusi bengkak dan bernanah...aku tgk pun dah rasa sakit..sian haleeda sbb dah 3 mlm x tido..tp, skang ni dah ok, bengkak dah surut cume nak tunggu ok betul baru nak cabut gigi geraham susu dia je...harap2 dia x meraung masa nak cabut gigi nanti..yang pasti aku nak duduk tunggu kat luar sbb aku x sampai ati....

Perkara Keempat....
Nina dah mula melangkah 2 - 3 tapak....bestnye dpt tgk anak2 membesar......cume nina skang ni dh terlampau lasak...terpaksa beri tumpuan 100% kat dia je.....nina hanya akan diam kalau kat tangan dia ada MAKANAN....aku kene beli biskut banyak2 untuk dia....kalo dah beso sket, aku bagi McD je kat dia...wahahaha....

Perkara Kelima....
Aku gado dgn cc skolah aku...mak aii....pertama kali dalam hidop ni aku gado dgn orang yang aku baik...tp nak buat camne....kau dipakse, aku terpakse....hehehe.....

Perkara Keenam...
Rentetan ketegangan kaum berlaku antara aku dan cc..aku berjumpe dgn xxxxxx untuk menjelaskan perkara sebenar...tibe2 aku disembur dan dimarah tanpa mendengar penerangan aku.......kurang asam boi betul!!!!
Aku terkedu dan menangis kat situ jugak....dan paling menyakitkan hati bila xxxxxxxx dah xnak dengar lagi penerangan yang aku langsung x sempat nak cakap....
walaupun aku menangis...namun kejelitaan aku masih untuh...aku berjaya jugak bertahan dan mengatakan perkara sebenar...
alhamdulillah..tuhan bagi kekuatan kat aku untuk bagitau perkara sebenar....xxxxx pun slow sket sbb baru tahu perkara sebenar....
tibe2 aku bangga dengan diri sendiri sbb aku mampu menegakkan ape yang berlaku walaupun xxxx sendiri tidak menggunakan budi bicara sebagai ketua yang bertimbang rasa yang prihatin terhadap orang bawahannya...
pengajaran yang aku dapat....kalau aku jadi ketua..kene selidik dulu perkara yang berlaku dari semua sudut..baru buat keputusan yang tidak menyakitkan hati dan perasaan pihak lain....

Perkara Ketujuh.....
Aku dah boleh rasa pergerakan baby dalam perut....bahagia betul rasanye.....x sabo nak tunggu dia keluar!!!!!!

Ape je yang berlaku pada aku memberi pengajaran yang besar pada aku....yang penting kene get ready dengan apa sahaja yang bakal berlaku...insyaallah, berkat aku yang tengah mengandung memberi kekuatan kpd aku untuk menghadapi cabaran yang datang....
aku nak kene cari jugak usb kabel nih....jumpe lagi....
p/s : Ostat...selamat membaca!!!!!

0 ulasan: