Daisypath Anniversary tickers

Ahad, 20 Jun 2010

Kembali Ke Sekolah...!!!!

lama sungguh tidak menghapdetkan belogku......
cuti2 malaysia dah berlalu dah....skang ni dah mula kembali ke sekolah..hehehe......
Pagi2 hari aku dah mula menjalankan misi selaku guru kaunseling dn guru disiplin....
Cubit2 Hembus..macam biasa, ada 7 orang pelajar lewat hari ini.....
Dak2 pompuan lak ada 3 orang yang bernasib malang hari ini kerana memakai tudung pendek....akibatnya, mereka terpaksa tukar ke tudung kaler putih kelabu ala2 x basuh dengan kedut seribu.....sian..tapi nak buat macamana...peraturan tetap peraturan....

ni plak nak buat sameri (summary) berkaitan aktiviti yang berlaku semasa cuti...:

  1. Lawatan Sambil Belajar.....
  • ada 2 tempat yang menjadi pilihan untuk bercuti membawa anak2 (dan jugak anak sedara) kali ni...yang pertama, Sg. Klah Hotspring....YB Suamiku dan aku telah berjaya jugak membawa anak2 dan gak anak2 menakan seramai 11 orang ke Sg. Klah...letih jugak mengerjakan budak2 tu...tambah lagi nak melayan si nina.....tapi alhamdulillah, segalanya berjalan dengan lancar....
  • tempat yang kedua...Ulu chepor.....heheh...tempat yang paling biasa pegi waktu cuti...cume kali ni x well planned sgt menybbkan pondok yang ditempah kurang strategik di pandangan mata.....nina mandi sampai selsema....
  • tempat wajib dikunjungi...balik kampung!!!!!singgah di teluk intan membeli apam balik dan kacang rebus dan aktiviti makan2 dalam kereta...AKIBATNYA...nina mengalami cirit birit selama berada di kampung sbb makan kacang rebus....sian kat dia....!!!
  • shopping kat giant, jusco, tesco dan billion.....
2. Masak Memasak
  • Nasib baik skill memasak aku ada lagi walaupun bukan setiap hari aku masak.....kira bolehlah untuk anak2 dan anak2 sedara aku makan...
3. Kelas Kraftangan....
  • Bukak kelas menjahit kain felt dengan anak2 buah...atin dan jugak a'a......nani dan haleeda juga ikut menyibuk...
4. Baca Novel
  • dah berapa bulan aku langsung tidak membaca novel.....tapi tarikan novel kak yam begitu menggugat jiwa....akhirnya aku berjaya membaca novel norhayati berahim!!!
5. Cerita Hari ini....

Suatu petang dalam keta ku....(YB Suamiku sedang memandu untuk g kenduri menghantar rombongan pengantin...)

Haleeda : Ibu..ibu, ada lubang!!!!(dengan nada xcited)
Aku : Mana????(jugak dalam nada xcited)
Haleeda : Lu bangang!!!
Aku : (Berpandangan dengan YB Suamiku sambil ketawa dalam hati)....(Dengan muka serius gile!!!) kak dik cakap apa tadi????
Haleeda : Adik cakap lu bangang....(dengan penuh kelurusan dan kebendulan..)
Aku : Mane kak dik dapat bende ni...???
Haleeda : Adik dengar dari along dengan abang...deme ketawa2 sbb tu adik pakai...
Aku : Adik tau x maksud bangang tuh???
Haleeda : Ntah le...adik sebut je....
Aku : (menerangkan maksud bangang tadi......dan bla..bla...bla...)
Haleeda : angguk tanda faham...

Rupe2nya haleeda dan usik neneknya dengan gurauan yang sama sebelum tuh...nasib baik tak kene marah dengan nenek.....

0 ulasan: