Isnin, 22 Februari 2010

Bengang Gile dengan Jaga Yang Melampau!!!!!

Entri kali ini bakal menyaksikan aku keluar dari kepompong pemulisan yang ala-ala gedik santai dan manja.....
spoil gile mood pagi hari ni semata2 disebabkan jaga sekolah yang tidak menjalankan tugas yang diamanahkan.....aku bengang betul...
tepat 7.15 pagi, aku melalui gate sekolah yang dikawal oleh pelajar2 kadet polis yang sangat komited sambil hanya 'diperhatikan' oleh jaga yang sepatutnya menjalankan tugas...tibe2 mamat kepala 3suku (jaga) ni dengan nada kuat mengeluarkan kata2 kesat pada kereta aku yang baru lalu kat pagar ni.......'Cikgu ni, bawak laju.....langgar budak nanti kang...mati kang!!!!' dengan nada yang kuat sampai aku pun boleh dengar walaupun kereta aku kalis bunyi dan senjata api.....

Aku mangambil keputusan drastik memberhentikan kereta dan terus keluar dari kereta....mybe jaga tu terkejut sbb tak sangka aku terus keluar dari kereta....
terjadilah drama sebabak di pagi2 hari sambil diperhatikan oleh pelajar2 yang lain....(masa ni macam aku dalam penggambaran filem la pulak!!!)

Aku : Ape hal....ade salah????(dalam nada yang tegas....!!!!)
Jaga Gile : cikgu la salah...bawak laju, langgar budak kang...mati !!!
Aku : Mana saya tau ada budak meluru masuk...takkan saya nak stop keta mengejut plak.....
Jaga Gile : Cikgu x nampak ke???(nada yang sangat kurang hajar!!!!!)
Aku : Saya ikut arahan kadet polis yang jaga.....hang duduk tercangak je kan?????(Bengang tahap x hengat!!!)
Jaga Gile : Itula....kepala otak letak kat lutut!!!
Aku : Gile....!!!!Ape letak kat lutut?????
Jaga Gile : Kalo x puas hati...cakap le kat pengetua....!!!
Aku : Blah dan terus pegi pejabat berjumpe pengetua..........

Drama sebabak tu abis pagi tu....aku marah sampai menangis sambil melaporkan kepada pengetua........(bukan menangis sbb kene marah ye...)..bengang gile sngat2 dengan jaga gile tuh...
kalo difikirkan balik, lebih baik je kerajaan kekalkan pengawal keselamatan kerajaan yang dulu dari melantik kontraktor keselamatan yang ntah hape2......aku cukup x puas hati betul la sbb x sempat nak luku kepala jaga gile tu....aku juga mencatat rekod dunia harini sebab telah berjaya memberanikan diri berhadapan dengan jaga gile yang hanya tahu mengutuk dan memaki hamun orang lain....tahniah dan syabas kepada diri sendiri!!!!!

lain kali kalo dia buat lagi, aku tampar je mulut longkang dia tuh!!!

0 ulasan: